همه گیری COVID-19 ممکن است منجر به بحران بلند مدت توسعه انسانی در آسیای مرکزی شود ، به کارشناسان بانک جهانی هشدار دادند

همه گیری COVID-19 ممکن است منجر به بحران بلند مدت توسعه انسانی در آسیای مرکزی شود ، به کارشناسان بانک جهانی هشدار دادند

Tainynews – همه گیر COVID-19 می تواند تأثیر مضر و طولانی مدت بر آموزش و سرمایه انسانی ، توسعه اقتصادی و اجتماعی در کشورهای آسیای میانه داشته باشد ، جایی که دانش آموزان و دانش آموزان مدرسه تقریبا نیمی از کل جمعیت را تشکیل می دهند ، هشدار داد کارشناسان بانک جهانی در یک آنلاین. جلسه توجیهی امروز برای رسانه های منطقه ای ، کارشناسان ، آکادمی ها و جامعه توسعه در منطقه برگزار شد. بانک جهانی می گوید ، این بحران تهدید می کند که این نسل از درآمد آینده را محروم می کند ، زیرا بخش بزرگی از دانشجویان آسیای میانه را به بی سوادی عملکردی – عدم توانایی خواندن ، نوشتن و انجام ریاضی در سطح لازم برای تولید ، سوق می دهد.

پیش از همه گیری ، آموزش در سراسر آسیای میانه از قبل از سطح یادگیری پایین رنج می برد ، زیرا کشورها در تلاش بودند تا فقر یادگیری را از بین ببرند ، فرصت های برابر را به فراگیران فقیر توزیع کنند و ورود به آن را ارتقا دهند. دانش آموزان در سراسر منطقه 1.5 سال پایین تر از میانگین اروپا را اجرا کردند ، یعنی یک دانش آموز متوسط ​​در آسیای میانه یک سال و نیم عقب تر از همسالان خود در اروپا بود. طبق برنامه OECD برای ارزیابی دانشجویان بین المللی (PISA) ، بسیاری از دانشجویان منطقه نیز به میزان قابل توجهی زیر سواد عملکردی را انجام دادند.

نابرابری یادگیری از نگرانی های ویژه ای برخوردار است و شکاف بین دانش آموزان در سطوح مختلف درآمدی به دلیل عوامل مختلفی از جمله دسترسی متمایز به یادگیری از راه دور برای معلمان و دانش آموزان ، پشتیبانی از تدریس ، دسترسی به مطالب آموزشی و یادگیری در خانه و مشارکت در خانه افزایش می یابد. به آموزش در منزل به گفته PISA ، در قزاقستان ، کودکان فقیرترین خانواده ها یک سال از همسالان خود عقب بودند ، در حالی که در جمهوری قرقیزستان دانش آموزان فقیر 2.5 سال عقب بودند.

بیماری همه گیر COVID-19 بیشتر نواقص یادگیری را تشدید کرده است ، زیرا تعطیلی مدرسه بر گروههای حاشیه نشین تأثیر می گذارد ، از جمله دانش آموزان با سوء اجتماعی و اقتصادی ، دانش آموزان دارای معلولیت و اقلیت ها.

عایشه گفت: “همه گیر COVID-19 ضربه ای به آموزش و یادگیری می زند ، بنابراین بسیار مخرب است و تأثیرات منفی آن را برای چند دهه آینده احساس خواهیم کرد ، شامل 44 میلیارد ضرر اقتصادی فقط در آسیای میانه ، و این بدبین ترین سناریو نیست.” واودا ، متخصص آموزش و پرورش سرب در بانک جهانی در آسیای مرکزی در طول این رویداد. “کشورهای آسیای میانه برای ارائه آموزش اضطراری از طریق کانال ها و حالت های مختلف اقدام سریع انجام دادند. اکنون زمان آن فرا رسیده است که دولت ها به شکلی پاسخ دهند که پایه و اساس سیستم جدید آموزش و پرورش را فراهم کند – کیفیتی ، مقاوم و منصفانه. “

در خلال جلسه توجیهی ، بانک جهانی تأکید کرد که آموزش و پرورش باید در صدر برنامه های بهبود ملی در آسیای میانه باشد. کشورها باید از بودجه های آموزش و پرورش ، ارتقاء کیفیت یادگیری از راه دور محافظت کنند ، به انعطاف پذیری در برنامه های درسی اجازه دهند تا به جای دانش ، بر مهارتها و مهارت ها تمرکز کنند ، معلمان را با راهکارهای اصلاح مؤثر و با ارزیابی های تشخیصی و سازنده و افزایش زمان آموزش امکان پذیر کنند. ضررهای یادگیری

با توجه به اینکه معلمان از یادگیری و از دست دادن یادگیری هر کودک بیشتر آگاه می شوند ، باید برنامه های آموزش اصلاح درمانی تدوین شود. توجه ویژه ای به دانش آموزانی که در تعطیلی مدرسه بیشترین رنج را متحمل شده اند ، می شود. کشورها همچنین باید مهارت های دیجیتالی را در بین دانش آموزان ، جوانان و معلمان ایجاد کنند و تعامل معلم و دانش آموز را در سکوهای مختلف آموزش از راه دور افزایش دهند تا بهتر پاسخگوی نیازهای بحران های مداوم باشند.

لیلیا بورونسیوچ ، مدیر منطقه ای بانک جهانی در آسیای میانه گفت: “بانک جهانی در آسیای میانه و در سطح جهان همیشه توجه ویژه ای را به آموزش و پرورش و ایجاد سرمایه های انسانی کرده است ، به خوبی درک می کند که این سرمایه گذاری ها بیشترین سود را به دست می آورند.” وی گفت: “در حال حاضر ، ما سه پروژه آموزش در منطقه را برای پاسخگویی به COVID تطبیق داده ایم: در قزاقستان ، جمهوری قرقیزستان و ازبکستان. از طریق این پروژه ها ، ما توانستیم پشتیبانی از یادگیری اضطراری و از راه دور را به دست آوریم. به عنوان مثال ، در قزاقستان این شامل نظارت بر یادگیری از راه دور و تهیه تجهیزات دیجیتال برای معلمان روستایی است. “

Author: admin